«

»

srp 30 2013

Printaj Objava

Kategorizacija cestovnih motornih vozila

Kako smo već ranije objavili Ministarstvo poljprivrede je 22. srpnja objavilo novi   PRAVILNIK O UVJETIMA KOJIMA MORAJU UDOVOLJAVATI PČELARSKA VOZILA kojim se propisuju novi uvjeti  kojima moraju udovoljavati vozila za prijevoz pčelinjih zajednica (košnica).

Pošto u članku 2. stavku 1. stoji da pčelarsko vozilo može biti samo ono vozilo:

– koje je razvrstano u jednu od kategorija N1, N2, N3, O2, O3 i O4, sukladno propisu o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama pokušati ćemo Vam pojasniti koja vozila možete registrirati pod kategorijom “pčelarsko vozilo”.

Kategorije

Kategorija L:

  • cestovna motorna vozila s manje od 4 kotača
  • Kategorija L1:
    • motorna vozila na dva kotača radnog obujma cilindara motora koji nije veći od 50 cm3i konstrukcijske brzine koja nije veća od 50 km/h
  • Kategorija L2:
    • motorna vozila na tri kotača radnog obujma cilindara motora koji nije veći od 50 cm3i konstrukcijske brzine koja nije veća od 50 km/h
  • Kategorija L3:
    • motorna vozila na dva kotača radnog obujma cilindara motora koji je veći od 50 cm3ili konstrukcijske brzine koja je veća od 50 km/h
  • Kategorija L4:
    • motorna vozila na tri kotača asimetrično postavljena u odnosu na srednju uzdužnu os radnog obujma cilindara motora koji je veći od 50 cm3ili konstrukcijske brzine koja je veća od 40 km/h (motorkotači s bočnom prikolicom)
  • Kategorija L5:
    • motorna vozila na tri kotača simetrično postavljena u odnosu na srednju uzdužnu os najveće dopuštene mase koja nije veća od 1.000 kg i radnog obujma cilindara motora koji je veći od 50 cm3ili konstrukcijske brzine koja je veća od 50 km/h
  • Kategorija L6:
    • motorna vozila na četiri kotača s masom neopterećenog vozila manjom od 350 kg, bez mase akumulatora kod električnih vozila, čija najveća konstrukcijska brzina nije veća od 45 km/h (laki četverocikli) i:
      • čiji radni obujam motora nije veći od 50 cm3, kod motora s prinudnim paljenjem,
      • ili čija najveća netosnaga nije veća od 4 kW, kod ostalih motora s unutarnjim izgaranjem,
      • ili čija najveća trajna snaga nije veća od 4 kW, kod elektromotora.
  • Kategorija L7:
    • motorna vozila na četiri kotača osim navedenih u kategoriji L6, s masom neopterećenog vozila manjom od 400 kg (550 kg za vozila za prijevoz robe), bez mase akumulatora kod električnih vozila i čija najveća netosnaga motora ne prekoračuje 15 kW (četverocikli).

Kategorija M:

  • cestovna motorna vozila koja služe za prijevoz putnika i koja imaju 4 kotača ili 3 kotača i najveću dopuštenu masu veću od 1 t
  • Kategorija M1:
    • motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imju još najviše 8 sjedišta
  • Kategorija M2:
    • motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju više od 8 sjedišta i čija najveća dopuštena masa nije veća od 5 t
  • Kategorija M3:
    • motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju više od 8 sjedišta i čija je najveća dopuštena masa veća od 5 t

Kategorija N:

  • cestovna vozila koja služe za prijevoz tereta i koja imaju najmanje 4 ili 3 kotača i najveću dopuštenu masu veću od 1 t
  • Kategorija N1:
    • motorna vozila za prijevoz tereta čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 t
  • Kategorija N2:
    • motorna vozila za prijevoz tereta čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t, ali nije veća od 12 t
  • Kategorija N3:
    • motorna vozila za prijevoz tereta čija je najveća dopuštena masa veća od 12 t

Kategorija O:

  • priključna vozila tj. prikolice i poluprikolice koje se priključuju na cestovna motorna vozila
  • Kategorija O1:
    • prikolice s jednom osovinom, osim poluprikolica čija najveća dopuštena masa nije veća od 0,75 t
  • Kategorija O2:
    • prikolice čija je najveća dopuštena masa manja od 3,5 t, osim prikolica kategorije O1
  • Kategorija O3:
    • prikolice čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t, ali nije veća od 10 t
  • Kategorija O4:
    • prikolice čija je najveća dopuštena masa veća od 10 t

Kategorija T:

  • traktori na kotačima
  • Kategorija T1:
    • traktori na kotačima, konstrukcijske brzine od 6 do 40 km/h, s razmakom kotača barem na jednoj osovini većim od 1150 mm, mase (praznog traktora u voznom stanju) veće od 600 kg i razmakom od tla manjim od 1000 mm
  • Kategorija T2:
    • traktori na kotačima, konstrukcijske brzine od 6 do 40 km/h, s razmakom kotača manjim od 1150 mm, mase (praznog traktora u voznom stanju) veće od 600 kg i razmakom do tla manjim od 600 mm. Kada je odnos visine težišta traktora (mjereno od tla) i razmaka kotača svake osovine veći od 0,90 najveća dopuštena (konstrukcijska) brzina ne smije iznositi više od 30 km/h.
  • Kategorija T3:
    • traktori na kotačima, najveće konstrukcijske brzine koja nije veća od 40 km/h i mase neopterećenoga traktora u voznom stanju koja nije veća od 600 kg.
  • Kategorija T4:
    • traktori na kotačima posebne namjene (traktori s visokom prohodnosti, traktori velike širine, traktori s malim razmakom od tla), najveće konstrukcijske brzine koja nije veća od 40 km/h.
  • Kategorija T5:
    • traktori na kotačima konstrukcijske brzine veće od 40 km/h.

Kategorija R:

  • traktorske prikolice
  • Kategorija R1:
    • prikolice, kod kojih zbroj tehnički dopuštenih masa po osovini ne prelazi 1500 kg.
  • Kategorija R2:
    • prikolice, kod kojih zbroj tehnički dopuštenih masa po osovini prelazi 1500 kg, ali nije veći od 3500kg.
  • Kategorija R3:
    • prikolice, kod kojih zbroj tehnički dopuštenih masa po osovini prelazi 3500 kg, ali nije veći od 21000kg.
  • Kategorija R4:
    • prikolice, kod kojih zbroj tehnički dopuštenih masa po osovini prelazi 21000 kg.

Napomene:

  1. Za kategorije M i NU slučaju vučnog vozila koje je namijenjeno za vuču poluprikolice, najveća dopuštena masa za kategorizaciju vozila jest masa vučnog vozila (u stanju pripremljenom za vožnju) uvećana za najveću masu koja se prenosi s poluprikolice na vučno vozilo i najveću masu vlastitog tereta vučnog vozila (gdje je predviđen).
    Oprema i instalacije ugrađene na nekim posebnim vozilima koja nisu namijenjena za prijevoz putnika (autodizalice, pokretne radionice, pokretne prodavaonice itd.) smatraju se teretom u smislu kategorizacije vozila.
  2. Za kategoriju OKod poluprikolica najveća dopuštena masa u smislu kategorizacije vozila dio je ukupne mase poluprikolice spojene na vučno vozilo s najvećim teretom, koji se preko osovine ili osovina oslanja na podlogu.
  3. Za kategoriju MZglobna vozila koja se sastoje od dva zglobno povezana dijela smatraju se kao jednodijelna vozila.
  4. Za kategoriju RSvaka kategorija prikolica nosi indeks ‘a’ ili ‘b’, ovisno o brzini prikolice:
    – ‘a’ za prikolice, najveće konstrukcijske brzine manje ili jednake 40 km/h
    – ‘b’ za prikolice, najveće konstrukcijske brzine veće od 40 km/h

Ova kategorizacija je sastavljena prema ECE pravilniku broj 13.06 “Jednaki propisi o homologaciji vozila kategorije M, N i O koji se odnosi na kočenje“ i ECE pravilniku broj 78.00 “Jednaki propisi o homologaciji vozila kategorije L koji se odnosi na kočenje“ i normi HRN M.N4.812 “Motorna i priključna vozila, poljoprivredna vozila i samohodne radne mašina – KOČENJE – KATEGORIZACIJA“.

Izvor: http://www.hak.hr/vozila/homologacija/kategorije/

 

Trajni link do ovog članka: http://www.pcelarska-udruga-bilogora.hr/?p=1763