Obzirom kako u posljednje vrijeme imamo dosta upita o potporama u pčelarstvu za 2015. godinu u ovom postu vam prenosimo prijedlog potpora koji je poslan na odobrenje u Ministarstvo poljoprivrede.
Tekst koji je objavljen na stranicama HPS-a prenosimo u cijelosti:
S obzirom na činjenicu da Pravilnik o provedbi mjera Nacionalnog pčelarskog programa u 2015. godinu još nije izašao, jer se čeka objava novog Zakona o poljoprivredi, koji čini pravnu osnovu ovog Pravilnika u nastavku donosimo kratak pregled promjena u mjerama Nacionalnog programa kako bi se pčelari mogli na vrijeme pripremiti.
Radi lakšeg praćenja nećemo detaljno analizirati sve mjere odjednom, već samo naglasiti one koje su značajnije promijenjene.
Pravo na korištenje svih mjera koje su navedene pravilnikom ostvaruju samo oni pčelari koji su ažurirali podatke u Evidenciji pčelara i pčelinjaka za 2015. godinu. Mjeru zdravstvene zaštite imaju pravo koristiti svi pčelari, dok ostale mjere mogu koristiti samo pčelari upisani u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG).
Pravilnikom za 2015. godinu predviđeno je, kao i u prethodnim godinama, šest programskih mjera:
1. kontrola i suzbijanje varooze (zdravstvena zaštita)
2. kontrola kvalitete meda
3. obnavljanje pčelinjeg fonda
4. racionalizacija troškova selećeg pčelarstva
5. tehnička pomoć pčelarima
6. primijenjena istraživanja u pčelarstvu.
AD 1) ZDRAVSTVENA ZAŠTITA − SUZBIJANJE VAROOZE
Prva mjera, zdravstvena zaštita, provodi se tako da pčelar kupuje VMP (veterinarsko-medicinske proizvode) i traži povrat od Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju. Za konvencionalne je pčelare na raspolaganju 25 kn po evidentiranoj pčelinjoj zajednici, dok ekološki pčelari imaju 50 kn za svaku evidentiranu pčelinju zajednicu (maksimalni iznos povrata bez PDV-a).
Ekološki pčelari prilažu važeću potvrdnicu(certifikat) za tekuću godinu
Potpora se može ostvariti na četiri načina, a u svakom od primjera koji navodimo VMP je obvezan:
1. samo za kupnju VMP-a (kompletan iznos koji pripada pčelaru koristi se za kupnju lijeka)
2. za kupnju VMP-a i kiselina u omjeru 50 : 50 (obavezno 50% za VMP, a 50% za kupnju kiselina) – Novost je mogućnost ostvarivanja potpora za kupnju kiselina (mravlje, mliječne, oksalne i octene).
3. za kupnju VMP-a i konzumnog šećera u omjeru 50 : 50 (50% za VMP, a 50% za šećer)
4. za kupnju VMP-a, kiselina i šećera (50% za VMP, a 50% za kiseline i šećer).
Primjer: Pčelaru koji u Evidenciji pčelara i pčelinjaka ima upisano 100 zajednica pripada pravo na maksimalni iznos od 2.500 kuna potpore.(primjer je za konvencionalne pčelare)
Po navedenim kriterijima pčelar koristi:
1. ukupan iznos od 2.500 kuna za kupnju VMP-a
2. iznos od 1.250 kuna za kupnju VMP-a, a 1.250 kuna za kupnju kiselina
3. iznos od 1.250 kuna za kupnju VMP-a, a 1.250 kuna za kupnju šećera
4. iznos od 1.250 kunja za kupnju VMP-a, a 1.250 kuna za kupnju kiselina i šećera.
Napomena: Ako pčelar kupi VMP za manji iznos od onoga koji mu maksimalno pripada, onda ima umanjen iznos na raspolaganju i za kupnju kiselina i/ili šećera.
Primjer: Ako pčelar kojemu pripada ukupan maksimalni iznos od 2.500 kuna potpora kupi VMP u vrijednosti od 2.000 kuna, povrat će mu biti 2.000 kuna.
Ako u drugom slučaju kupi VMP za 1.000 kuna, onda će moći kupiti kiselina ili šećera samo za 1.000 kuna.
Napominjemo da je povrat moguć u stopostotnom iznosu potpore prihvatljivog troška, stoga iskoristite ukupan iznos koji vam prema broju upisanih zajednica u Evidenciji pčelara pripada. PDV je neprihvatljiv trošak i za njega ne možete ostvariti povrat sredstava, već za neto iznos po predočenom računu.
OBAVEZNI PODACI NA RAČUNU (vrijedi za sve mjere):
1. podaci o prodavatelju
2. podaci o kupcu (ime, prezime, OIB)
3. jedino osoba koja je u Evidenciji pčelara i pčelinjaka može zatražiti povrat sredstava, tj. na nju mora glasiti račun.
Na originalu računa treba velikim tiskanim slovima upisati: NPP2015 (što znači: Nacionalni pčelarski program 2015. godine).
Nakon upisivanja te oznake račun treba fotokopirati. Jasno čitljivu kopiju računa uz ispunjeni zahtjev (obrazac za mjeru) treba poslati u Agenciju za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju na adresu naznačenu na obrascu.
U slučaju plaćanja transakcijskim računom prilaže se originalan dokaz o plaćanju računa na kojem je naznačeno ime i prezime podnositelja zahtjeva, a u slučaju plaćanja internetskim bankarstvom potrebno je PRILOŽITI POTVRDU BANKE O IZVRŠENOJ TRANSAKCIJI.
Za mjere Tehničke pomoći i selećeg pčelarstva u slučaju kada računi nisu pisani na službenom jeziku Republike Hrvatske podnositelj mora dostaviti službeni prijevod računa na hrvatski jezik.
Dvostruko financiranje u bilo kojoj od navedenih mjera izričito je zabranjeno (dobivanje potpora za isti račun iz nacionalnih i lokalnih mjera)!!!
AD 4) RACIONALIZACIJA TROŠKOVA SELEĆEG PČELARSTVA
Promjena u ovoj mjeri odnosi se na sljedeće:
Seleći pčelari moraju biti označeni u Evidenciji pčelara i pčelinjaka da su seleći te moraju imati više od 30 zajednica da bi mogli koristiti ovu mjeru.
Pčelari koji imaju od više od 30, a manje od 300 pčelinjih zajednica upisanih u Evidenciji pčelara i pčelinjaka imaju mogućnost maksimalnog povrata do 25.000 kuna za ovu programsku mjeru (odnosi se na neto iznos).
Pčelari koji imaju upisano više od 300 pčelinjih zajednica u Evidenciji pčelara i pčelinjaka imaju mogućnost maksimalnog povrata do 50.000 kuna za ovu programsku mjeru (odnosi se na neto iznos).
Obveze koje se odnose na račune iste su kao i u prethodnoj točki.
AD 5) TEHNIČKA POMOĆ PČELARIMA
Promjene u ovoj mjeri su sljedeće:
1. Pčelarima koji imaju upisano manje od 30 pčelinjih zajednica u Evidenciji pčelara i pčelinjaka pripada maksimalni iznos povrata od 10.000 kuna po korisniku.
2. Pčelarima koji imaju upisano više od 30 pčelinjih zajednica u Evidenciji pčelara i pčelinjaka pripada maksimalni iznos povrata od 25.000 kuna po korisniku.
3. S popisa opreme biti će uklonjene satne osnove (ostaju one s eko certifikatom), staklena ambalaža i kavezići za matice.
Napomena: Za mjere Tehničke pomoći i Racionalizacije selećeg pčelarstva korisnicima se omogućuje povrat do 60 posto investicije prihvatljivog troška. U slučaju veće potražnje nego što je ukupan iznos predviđen za tu mjeru, dolazi do proporcionalnog umanjenja svim korisnicima u toj mjeri.
Minimalni iznos povrata po korisniku iznosi 1.000,00 kuna
Izvor: HPS